Hvad er Tight Loose Tight ledelse?Liz Guthridge skrev (2018) først om Tight Loose Tight i en artikel på Forbes.com How to drive success with three little words. Her introducerede hun til Tight Loose Tight som ledelsesform. Formen kan kort opsummeres i nedenstående...
Agil Marketing
Vi rådgiver, faciliterer, udvikler og forstærker organisationers kompetencer i forhold til de strategiske overvejelser og den nødvendige transformation.
Stor stigning i kompleksitet kræver nye arbejdsformer
En række faktorer har medført, at Marketing-funktionen står overfor en dynamik, som er hidtil uset.
- Antallet af kontaktpunkter og medier er eksploderet
- Stigningen i den digitale marketing har medført en multiplicering af “content”, der skal produceres og vedligeholdes
- Multiple platforme kræver, at flere teknologier skal kunne håndters i kommunikationen med kunder/forbrugere
- Antallet af softwareløsninger til håndtering af den digitale adfærd, herunder kundeviden er eksploderet
- Data om digital adfærd er eksploderet
Hvad er Agil Marketing?
Målet med Agil Marketing er at forbedre hastighed, omstillingsevne, forudsigelighed, transparens i marketing funktionen og ikke mindst skabe den bedst mulige udnyttelse af menneskelige og økonomiske ressourcer. Agil Marketing er en arbejdsform til afvikling/eksekvering af marketing aktiviteter, der er inspireret af principperne i Agil IT udvikling.
Et opgør med den klassiske arbejdsform
Agil Marketing er i høj grad et opgør med den klassiske arbejdsform og “vandfalds tanken” eller projektlignende gennemførelse af marketing aktiviteter. Agil Marketing er en arbejdsform, der tillader dynamisk re-prioritering af aktiviteterne, og samtidig giver bedre kvalitet, højere ressourceudnyttelse og øget hastighed.
Principperne i Agil Marketing
Det Agile Marketing Manifest bygger på følgende principper:
- Hurtig respons til forandringer frem for at følge en plan
- Flere og hurtigere iterationer fremfor store kampagner
- Test og data frem for meninger og konventionelle regler
- Flere små eksperimenter frem for få store eksperimenter
- Fokus på individer og interaktion modsat målgrupper
- Hurtige beslutninger og samarbejde på tværs af funktioner modsat organisatorisk hierarki
Agil marketing er mere marketing med samme eller færre ressourcer. Agile Marketing er en radikal kulturforandring.
Agil marketing kræver ny ledelse. hviler på de agile principper. Agil marketing træning. uddannelse.
Hvad vi gør
Vi udvikler ledere og medarbejdere til at kunne arbejde med den agile model som et redskab til hurtigere og mere kundefokuserede marketingaktiviteter.
Overvejer du at gøre din Marketing organisation agil?
Vi skaber forståelse for den agile ledelsesform, principper og praktikker samt krav til organisation og kultur. Vi får top- og mellemledelsen engageret i udarbejdelse af en agil roadmap så de agile principper og praktikker kan udbredes i hele organisationen.
Har du brug for uddannelse og certificering?
Vi kan hjælpe dig med uddannelse af Marketing Scrum Master, Marketing Product Owners og Agile Projektledere. Vi gennemfører både certificerende kurser og skræddersyede uddannelsesforløb.
Har du brug for agile medarbejdere?
Vi hjælper dig med at finde de medarbejdere der i sin tanke og virkemåde er agilt indstillet.