Sourcing Manager

der kan skabe struktur i en kundeorienteret virksomhed

VIRKSOMHED

Globus Wine er en af Nordens hurtigst voksende udbydere inden for vin, med eget tapperi. Med en kapacitet på 120 mio. liter om året, er Globus Wine førende i Norden. Globus Wine producerer en bred vifte af såvel private labels som egne mærker, der alle er repræsenteret hos førende detaillister. På blot 15 år har Globus Wine opbygget en professionel ekspertise og en stærk passion for innovative ideer indenfor vin, hvilket har medvirket til Globus Wines ledende position i Norden. Globus Wine har lidt over 100 ansatte, og omsætter for DKK 700 mio.

PROFIL

Jobbet byder på en afvekslende arbejdsdag i et højt tempo, hvor opgaverne vil veksle mellem udbygning af eksisterende vin programmer, udvikling af nye større koncepter i tæt samarbejde med de salgs- og marketingansvarlige. Ligeledes vil du bidrage til og udvikle, på de langsigtede strategier indenfor sourcing.
Dette gøres igennem at afsøge markederne for spændende muligheder i alle typer af kvaliteter, gennemføre en del smagninger sammen med ”smageteamet” og i tæt dialog med leverandører og kunder.

Du vil naturligvis også deltage i vinrejser til samarbejdspartnere fra ”hele verden” og årligt tilbagevendende branchemesser.

Du vil bruge din erfaring til at gå foran med at opbygge systemer, kontrakter, flows og processer indenfor vinindkøb således at sourcing optimeres yderligere.

Du vil komme til at arbejde i et miljø, hvor der ikke er langt fra idé til handling og hvor mulighederne er mange. Du skal derfor kunne trives i et miljø med ”højt til loftet” og mange muligheder, og hvor du kommer til at have stor indflydelse på at afprøve nye innovative ideer.

Du vil arbejde sammen med dedikerede kolleger, der besidder stor ekspertise indenfor vinens verden, så det er vigtigere, at du har erfaring med sourcing af bulk end med vin. Dog må du gerne interessere dig for vin, da der vil være en masse smagninger og opgaver, hvor kendskab til produktionsmetoder, lovgivning og teknisk vinkendskab er en del af hverdagen.

Det forventes at du taler og skriver et forståelig engelsk, har kørekort til almindelig personbil og har mulighed for at bestride et job med ca. 25-30 rejsedage/ året, hvoraf flere af dem må forventes at være i træk i forbindelser med forretningsrejser.

 

Dine opgaver vil være at videreføre og udvikle et konkurrencedygtigt sortiment med høj ”value for money” vin fra hele verden.

Dette gøres ved:

  • Med indsigt i detailhandlen at være med til at udvælge vine med rette kommercielle appeal ifht. huller i markedet.
  • Gennem forhandlinger at forbedre de økonomiske vilkår for Globus Wine’s samhandel med leverandører samt styrke de kontraktuelle forhold.
  • Opfølgende smagninger for hele tiden at tilsikre bedst mulige kvalitet på produkterne ifht det nuværende sortiment og i forhold til konkurrenterne.
  • Forfatte vintekster til marketingsmaterialer.

 

Vi tror at du har erfaring med en del af følgende områder:

  • Struktureret og professionelt indkøb fra en større organisation, og hvor du har dokumenteret erfaring med forhandlinger af længerevarende indkøbskontrakter.
  • Du har erfaring med international sourcing af råvarer i bulk, og du er gerne vant til at arbejde med enten oversøiske kunder og/eller leverandører for derigennem at have kendskab til logistik og container drift.
  • Det er et plus, hvis du interesserer dig for vin og evt. har kendskab til mekanismerne i vinbranchen.
  • Som person er du en holdspiller og tager ansvar på teamets vegne. Du trives godt i et uformelt miljø med et højt tempo.

 

Ansøg nu

Det er let at søge stillingen. Du udfylder blot en online ansøgningsformular og så har vi de oplysninger, vi skal bruge i første omgang.

Vi garanterer dig naturligvis fuld fortrolighed i hele ansøgningsprocessen. Fortroligheden er fuldt gældende, uanset om du er ansat hos en af vores kunder eller ikke. Vi forfordeler ingen.

 

INFORMATION

Status Åben
Arbejdssted Køge
Opslået 14.05.2021
Spørgsmål ?

Kontakt Rikke Pihl på telefon +45 7020 3302

Rekrutteringsforløb

1. trin

I første trin vurderer vi kandidaternes baggrund. De kandidater, der matcher jobprofilen bedst, inviteres til samtale. Som kandidat introduceres du til job og virksomhed, og vi spørger uddybende ind til din baggrund.

2. trin

I andet trin møder de bedst matchende kandidater vores kunde, herunder typisk den kommende leder til stillingen. På mødet går vi yderligere i dybden med stilling, virksomhed og din baggrund.

3. trin

I tredje trin inviteres de bedst matchende kandidater til testinterview. Som kandidat udfylder du før mødet 2 typer test, dels en færdighedstest og dels en personlighedstest – begge dele online. Vi går tæt på dine personlige egenskaber i forhold til jobbet og henter efterfølgende – med din tilladelse – referencer hos tidligere arbejdspladser

4. trin

Vi indstiller i fjerde trin de bedst egnede kandidater, som inviteres til et afsluttende møde med vores kunde. Du vil som kandidat møde din kommende leder igen og måske en lidt bredere personkreds i virksomheden, inden der tages endelig beslutning om ansættelse.