Senior Category Manager – Business Development

Senior Category Manager – Business Development

Vil du være med til at lede og udvikle en af Danmarks største fødevarekategorier, så læs mere her.

Til Lantmännen Schulstad søger vi en erfaren, stærkt kommerciel, analytisk og ambitiøs Senior Category Manager, som skal være med til at sætte den strategiske retning, eksekvere på ambitionerne og skabe resultater.

Du vil få ansvaret for hele værdikæden for en vigtig strategisk kategori og indgå i et dedikeret Category Management team, der har en central rolle for at drive værdi og vækst for Lantmännen Schulstad.

Dine primære ansvar- og arbejdsopgaver

  • Ansvarlig for at drive og udvikle kategorien gennem hele værdikæden
  • Udarbejdelse og implementering af kategoristrategi og -planer
  • Agere produktekspert med fokus på sortimentsstyring- og optimering, markeds- og konkurrentovervågning
  • Drive den finansielle performance i kategorien
  • Projektledelse og udarbejdelse af business cases på nye produkter, initiativer og koncepter
  • Udarbejdelse af input til S&OP og Stage Gate processen
  • Drive diverse kategoriprojekter, herunder price/pack, premiumisering og optimering af produktionslinjer
  • Skabe tæt samarbejde med interne stakeholders, såsom Marketing, Innovation, Salg, Operations etc.

Dine kvalifikationer
Vi søger en stærk profil, der forstår både forbrugerne, detailhandlen og Lantmännen Schulstad som en produktionsvirksomhed og som kan omsætte denne forståelse til kategoriudvikling. 

Du har erfaring fra en lignende stilling eller 5+ års erfaring fra Category Management, Product Management, Business Development, KAM eller Business Controlling inden for FMCG. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra virksomheder med egen produktion og indsigt i hele værdikæden. 

Endvidere har du en videregående kommerciel uddannelse som f.eks. HA, HD(A) eller Cand. Merc, og behersker dansk og engelsk i skrift og tale.

For at få succes i stillingen er det afgørende, at du er stærk kommerciel med stor forretningsforståelse. Ligeledes har du et analytisk og finansielt mindset. Du har erfaring med markedsdata og analyse, som du forstår at omsætte til strategiske eller taktiske anbefalinger på din kategori. 

Som person er du udadvendt og forandringsvillig, og du arbejder metodisk og struktureret som projektleder. Gennem dit drive og gode kommunikationsevner formår du at få folk med dig internt og eksternt for sammen at lykkes med at drive værdi i kategorien gennem hele værdikæden.

Gode udviklingsmuligheder
I Schulstad får du ansvarsbevidste, imødekommende og professionelle kollegaer. Du vil møde nærvær og humor, Du ansættes lokalt i et godt forankret team, og du bliver samtidig en del af Lantmännen Unibake, som er en international bagerikoncern, der har hovedkontor i København.

Du tilbydes et selvstændigt job i en international virksomhed, hvor de grundlæggende værdier er Åbenhed, Handlekraft og Helhedssyn. Lantmännen tror på, at den enkeltes initiativ og ansvarlighed, i forhold til både opgaver og egen udvikling, er elementerne, der driver værket.

Vi ser jobbet som din mulighed for at gøre karriere indenfor en international virksomhed.

Kender du Lantmännen Schulstad?

Lantmännen Schulstad er en del af Lantmännen Unibake-koncernen.  Brødet sælges i detailhandelen og til restauranter, tankstationer og kantiner. Unibake har bagerier i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Polen, Belgien, Tyskland, Rusland, Storbritannien, Australien og USA. Schulstad er markedsleder i Danmark og kendt for mærkerne: Det gode, Levebrød, Skovmand og Kornkammeret. Viggo Schulstad blev født i 1848 og var med til at udvikle den type surdej, man bager med i dag. Han var pionér. Det er Schulstad stadig. Schulstad er markedsleder i Danmark, og de har Business in mind and People at heart.
De bager brød af friske råvarer, ofte med rigtig mange kerner, og altid uden stråforkortere og konserveringsmidler. Schulstad har lidt mere end 600 ansatte fordelt på terminaler og bagerier i Pandrup, Vejle og Avedøre.

Spørgsmål?

Stillingsopslag oprettet 12. 01. 22
Status : ÅBEN / OPEN

Kontakt Rikke Pihl

Tlf:+45 70 20 33 02
Mail: Send mail

Rekrutteringsforløb

1. trin

I første trin vurderer vi kandidaternes baggrund. De kandidater, der matcher jobprofilen bedst, inviteres til samtale. Som kandidat introduceres du til job og virksomhed, og vi spørger uddybende ind til din baggrund.

2. trin

I andet trin møder de bedst matchende kandidater vores kunde, herunder typisk den kommende leder til stillingen. På mødet går vi yderligere i dybden med stilling, virksomhed og din baggrund.

3. trin

I tredje trin inviteres de bedst matchende kandidater til testinterview. Som kandidat udfylder du før mødet 2 typer test, dels en færdighedstest og dels en personlighedstest – begge dele online. Vi går tæt på dine personlige egenskaber i forhold til jobbet og henter efterfølgende – med din tilladelse – referencer hos tidligere arbejdspladser

4. trin

Vi indstiller i fjerde trin de bedst egnede kandidater, som inviteres til et afsluttende møde med vores kunde. Du vil som kandidat møde din kommende leder igen og måske en lidt bredere personkreds i virksomheden, inden der tages endelig beslutning om ansættelse.

Ansøg nu

Det er let at søge stillingen. Du udfylder blot en online ansøgningsformular og så har vi de oplysninger, vi skal bruge i første omgang.

Vi garanterer dig naturligvis fuld fortrolighed i hele ansøgningsprocessen. Fortroligheden er fuldt gældende, uanset om du er ansat hos en af vores kunder eller ikke. Vi forfordeler ingen.