Kommerciel Direktør til IT-software virksomhed

Virksomhed

Vores kunde er markedsleder, udvikler, producerer og sælger IT løsninger til både store industrikunder samt handelsvirksomheder. Virksomheden er ejerledet og velindtjenende, har ca. 200 ansatte og har hovedkontor i storkøbenhavn.

Profil

Salgsprofil med lysten og evnerne til at udvikle en IT salg- og serviceorganisation

Med reference til Adm. Direktør bliver du ansvarlig for virksomhedens kommercielle strategi og organisationsudvikling og herunder opfyldelse af fastlagte mål. Du er ansvarlig for udvikling, eksekvering og opfølgning på strategien for salg, service og markedsføring, og du er ansvarlig for, at der etableres en proaktiv tilgang til markedsudviklingen. Du får ledelsesansvaret for i alt 30 medarbejdere.

Konkret for den gældende strategiperiode 2020-2024 er der særligt fokus på at gentænke den eksisterende organisering af opgaver og medarbejdere, sikre en effektivisering af processerne samt implementering af de nødvendige salgsunderstøttende IT-systemer

Dine nøgleopgaver bliver bl.a. aktivt at deltage i strategiudvikling på tværs af virksomheden som repræsentant for eget ansvarsområde og at udarbejde og realisere salgsbudgettet gennem en struktureret salgsopfølgning med fokus på vækst og rentabilitet i tæt samarbejde med de salgsansvarlige. Herudover vil du løbende skulle sikre effektive produktlanceringer og leadgenering i tæt samarbejde med de salgsansvarlige og marketingmedarbejdere.

Dine succeskriterier bliver bl.a. at sikre, at der etableres strukturer og systematik i Go-To-Market, Account Management, arbejdsgange og processer og at den generelle salgseffektivitet forøges og udvikles løbende. Du sikrer, at der implementeres et CRM-system, så mange af de håndbårne processer digitaliseres og viden gøres tilgængelig for alle – alt sammen med henblik på at lave et kommercielt kompetenceløft på tværs af afdelingen.

Vi forventer, at du har solid og succesfuld erfaring med kommerciel udvikling, salgsledelse og planlægning fra en IT-software virksomhed, hvor salget indeholder salg af løsning og services som fx. application management. Du er forhandlingsvant og forstår dynamikkerne i den samlede salgsproces. Du har en videregående teknisk og/eller kommerciel uddannelse samt taler og skriver engelsk på forretningsniveau.

Motiverende og præstationsorienteret

Som person er du udadvendt og tillidsskabende, har empati og en naturlig respekt for andre. Du opfattes som en involverende leder med et smittende engagement, der skaber energi og har let ved at få dine medarbejdere med på din vej. Du er kommerciel og har flair for drift og udvikling af en BtB salgsorganisation.

Du tilbydes en spændende opgave med både kommercielle og ledelsesmæssige udfordringer i en førende organisation i sin niche. Virksomheden er kendetegnet ved en flad struktur og et godt arbejdsmiljø. Du får en central rolle med stor indflydelse på virksomhedens resultater og fortsatte udvikling.

Ansøg nu

Det er let at søge stillingen. Du udfylder blot en online ansøgningsformular og så har vi de oplysninger, vi skal bruge i første omgang.

Vi garanterer dig naturligvis fuld fortrolighed i hele ansøgningsprocessen. Fortroligheden er fuldt gældende, uanset om du er ansat hos en af vores kunder eller ikke. Vi forfordeler ingen.

 

Information

StatusÅben
Job lokationStorkøbenhavn
Opslået03.12.2019
Spørgsmål ?

Kontakt Rikke Pihl på telefon +45 7020 3302

Rekrutteringsforløb

1. trin

I første trin vurderer vi kandidaternes baggrund. De kandidater, der matcher jobprofilen bedst, inviteres til samtale. Som kandidat introduceres du til job og virksomhed, og vi spørger uddybende ind til din baggrund.

2. trin

I andet trin møder de bedst matchende kandidater vores kunde, herunder typisk den kommende leder til stillingen. På mødet går vi yderligere i dybden med stilling, virksomhed og din baggrund.

3. trin

I tredje trin inviteres de bedst matchende kandidater til testinterview. Som kandidat udfylder du før mødet 2 typer test, dels en færdighedstest og dels en personlighedstest – begge dele online. Vi går tæt på dine personlige egenskaber i forhold til jobbet og henter efterfølgende – med din tilladelse – referencer hos tidligere arbejdspladser

4. trin

Vi indstiller i fjerde trin de bedst egnede kandidater, som inviteres til et afsluttende møde med vores kunde. Du vil som kandidat møde din kommende leder igen og måske en lidt bredere personkreds i virksomheden, inden der tages endelig beslutning om ansættelse.

Pin It on Pinterest

Share This