Supply Chain Controller

til værdiskabelse i hjertet af virksomheden

VIRKSOMHED

Globus Wine er en af Nordens hurtigst voksende udbydere inden for vin, med eget tapperi. Med en kapacitet på 120 mio. liter om året, er Globus Wine førende i Norden. Globus Wine producerer en bred vifte af såvel private labels som egne mærker, der alle er repræsenteret hos førende detaillister. På blot 15 år har Globus Wine opbygget en professionel ekspertise og en stærk passion for innovative ideer indenfor vin, hvilket har medvirket til Globus Wines ledende position i Norden. Globus Wine har lidt over 100 ansatte, og omsætter for DKK 700 mio.

PROFIL

Du kommer til at arbejde i kernen af forretningen, hvor dine økonomiske færdigheder vil føre til bedre beslutningstagning i hele værdikæden. Som Supply Chain Controller, og med reference til CFO, skal du medvirke til styring og udvikling af virksomhedens økonomi og forretningsgange.

Du får det overordnede ansvar for alle controller discipliner og –opgaver ind mod forsyningen/produktionen. Du skal sikre et højt niveau af rigtighed og gennemsigtighed i nøgletallene, herunder rapportering, fortolkning og analyse af faktiske og planlagte økonomiske resultater af Supply Chain-omkostninger for at hjælpe ledelsen med at træffe strategiske forretningsbeslutninger.

Du kan bl.a. se frem til følgende ansvar og arbejdsopgaver:

  • Standardisere cost set-up og løbende cost rulninger
  • Ugentlig og månedlig forsyningsrapportering
  • Personaleansvar for 1 koordinator, som du skal lede og motivere
  • Drive effektivisering/optimeringsagendaen i forsyningskæden
  • Aktivt drive tailanalyse og tailcutting processen
  • Drive en kostcenterstruktur, som giver bedre gennemsigtighed i nøgletal
  • Drive projekter/processer der reducerer lagerbindinger
  • Aktiv support og udfordre i S&OP processen, herunder sikre at der arbejdes med one set of forecasting volumer (salg->forsyning->finans)
  • Drive estimat og budgetprocessen for forsyningsdelen
  • Opfølgning og analyser af produktions-/standardiserede cost afvigelser
  • Opfølgning, analyser og beregning af IPO
  • Support på systemimplementeringer (feks. WMS og nyt ERP)
  • Support på Business Case beregninger
  • Ad hoc support til diverse forsyningsrelaterede projekter
  • Diverse analyser

Kvalifikationer

  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund – og minimum 5-10 års relevant erhvervserfaring fra lignende job og gerne fra en større produktionsvirksomhed.
  • Gode IT-kompetencer (der bruges Visma), gerne på superbruger niveau.
  • Du behersker engelsk både i skrift og tale.

Foretrukne personlige egenskaber

  • Naturlig struktureret anlagt, løsningsorienteret og en fremragende formidler af tal.
  • Analytisk, nytænkende, konstruktiv kritisk.
  • Holdspiller og samtidig selvkørende, praktisk og proaktiv tilgang.

Om virksomheden

Globus Wine tilbyder et spændende job på en arbejdsplads præget af entrepreneurship, tillid, arbejdsglæde og engagement. De prioriterer godt samarbejde, klar kommunikation og ansvarlig ledelse. De har et stærkt fagligt miljø med store ambitioner og et aktivt samarbejde på tværs af afdelinger.

 

Ansøg nu

Det er let at søge stillingen. Du udfylder blot en online ansøgningsformular og så har vi de oplysninger, vi skal bruge i første omgang.

Vi garanterer dig naturligvis fuld fortrolighed i hele ansøgningsprocessen. Fortroligheden er fuldt gældende, uanset om du er ansat hos en af vores kunder eller ikke. Vi forfordeler ingen.

 

INFORMATION

Status Åben
Arbejdssted Køge
Opslået 16.04.2021
Spørgsmål ?

Kontakt Rikke Pihl på telefon +45 7020 3302

Rekrutteringsforløb

1. trin

I første trin vurderer vi kandidaternes baggrund. De kandidater, der matcher jobprofilen bedst, inviteres til samtale. Som kandidat introduceres du til job og virksomhed, og vi spørger uddybende ind til din baggrund.

2. trin

I andet trin møder de bedst matchende kandidater vores kunde, herunder typisk den kommende leder til stillingen. På mødet går vi yderligere i dybden med stilling, virksomhed og din baggrund.

3. trin

I tredje trin inviteres de bedst matchende kandidater til testinterview. Som kandidat udfylder du før mødet 2 typer test, dels en færdighedstest og dels en personlighedstest – begge dele online. Vi går tæt på dine personlige egenskaber i forhold til jobbet og henter efterfølgende – med din tilladelse – referencer hos tidligere arbejdspladser

4. trin

Vi indstiller i fjerde trin de bedst egnede kandidater, som inviteres til et afsluttende møde med vores kunde. Du vil som kandidat møde din kommende leder igen og måske en lidt bredere personkreds i virksomheden, inden der tages endelig beslutning om ansættelse.