Databeskyttelesrådgiver (DPO)

Virksomhed

Amgros blev etableret i 1990 af de daværende amter som indkøbsvirksomhed inden for sundhedsområdet. Siden 1. januar 2007 har virksomheden varetaget indkøb af medicin til offentlige sygehuse i hele landet. Amgros har siden 1. januar 2008 desuden varetaget opgaver inden for forskning og udvikling samt registrering af sygehusapotekernes egenproducerede lægemidler. Samarbejdet med regionerne sker blandt andet gennem en tæt kontakt med landets otte sygehusapoteker samt via samarbejde med regionerne indkøbscentraler, klinikere og de offentlige høreklinikker.

Profil

Ligger din faglige viden og interesse i spændingsfeltet mellem IT, kvalitet og jura, og leder du efter et job, hvor din indsats har lidt større betydning end normalt? Hvis ja, har du den helt rigtige mulighed her. I Amgros kan du være med til at give dine danske medborgere mere sundhed for pengene. Amgros’ kerneopgave er at sikre de offentlige danske sygehuse den rette medicin og det rigtige medicinske udstyr til den rette pris, på rette sted, til rette tid og i rette kvalitet. Du kan glæde dig til stor indflydelse i et job, der er væsentligt mere alsidigt end de fleste lignende stillinger. 

Analyser, rådgivning, udvikling, projekter og myndighedssamarbejde

Som databeskyttelsesrådgiver skal du rådgive og vejlede ledelsen og organisationen om persondatabeskyttelse og IT-kvalitet og -sikkerhed. Du skal sikre, at virksomheden handler i overensstemmelse med reglerne for behandling af persondata. Sideløbende deltager du aktivt i kvalitets- og projektarbejde, da databeskyttelse er en vigtig del af virksomhedens udvikling og drift. Konkret kommer du blandt andet til at arbejde med Amgros’ sikkerhedspolitik og -regler, kvalitetshåndbog med mere.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Rådgive og støtte Amgros’ ledelse inden for persondatabeskyttelse, herunder bistå ved udarbejdelse af databehandleraftaler.
  • Sikre, at Amgros er i compliance med gældende persondatalovgivning og standarder inden for IT.
  • Udarbejde og implementere procedurer og retningslinjer samt vedligeholde og drifte disse i samarbejde med dine kollegaer i IT og Projekt.
  • Udarbejde risiko- og konsekvensanalyse i forbindelse med nye projekter.
  • Varetage samarbejdet med tilsynsmyndigheder.

Personlige egenskaber

Du er en udadvendt pragmatiker med konkret erfaring inden for IT, kvalitet og jura.

Derudover har du en videregående uddannelse på kandidatniveau suppleret med minimum fem års erfaring, hvor du har arbejdet med lignende problemstillinger i krydsfeltet mellem IT, kvalitet og jura. Du har derfor konkret erfaring med databeskyttelsesret og -praksis.

Dine hidtidige job har lært dig at udarbejde og implementere politikker og procedurer, og du har tilhørende god forståelse for forretningsprocesser. Optimalt set har du erfaring fra pharma- eller medicobranchen med tilhørende kendskab til GAMP5 og GxP.

Som person trives du i en rolle med stor berøringsflade på tværs af organisationen, og som en del af dette er du mindst lige så god til at lytte som til at tale.

Du kan finde balancen mellem at udfordre, stå fast og pragmatisk acceptere andres anbefalinger. Du kan gennemskue problemstillinger, finde løsninger samt ikke mindst formidle dine konklusioner og anbefalinger på en måde, der giver mening for personer uden din dybe kompetence på området, herunder forklare, forenkle samt sikre forståelse og handling. I den sammenhæng skal du også have lyst til at deltage i projektarbejde og samarbejde på tværs af faggrupper og organisation.

Som DPO får du dit eget arbejdsområde. Det indebærer, at du skal kunne arbejde selvstændigt og i høj grad selv tilrettelægge dit arbejde. 

IT og Projekt – din nye afdeling

Du får 13 gode kollegaer i IT og Projekt. Afdelingen står for den informations- og kommunikationsteknologiske innovation og udvikling hos Amgros, som arbejder med udviklingsprojekter og opgaver inden for områder som klinisk farmaci, patientsikkerhed, logistik og lægemiddelfremstilling. Der er et stærkt sammenhold i et åbent og afslappet miljø, hvor der er masser af plads til at grine sammen.

Amgros er af den overbevisning, at de bedste resultater skabes af medarbejdere, der har det godt og er i balance. Så god work life balance bliver også en del af dit arbejdsliv i Amgros. 

Ligger din faglige viden og interesse i spændingsfeltet mellem IT, kvalitet og jura, og leder du efter et job, hvor din indsats har lidt større betydning end normalt? Hvis ja, har du den helt rigtige mulighed her. I Amgros kan du være med til at give dine danske medborgere mere sundhed for pengene. Amgros’ kerneopgave er at sikre de offentlige danske sygehuse den rette medicin og det rigtige medicinske udstyr til den rette pris, på rette sted, til rette tid og i rette kvalitet. Du kan glæde dig til stor indflydelse i et job, der er væsentligt mere alsidigt end de fleste lignende stillinger. 

Ansøg nu

Det er let at søge stillingen. Du udfylder blot en online ansøgningsformular og så har vi de oplysninger, vi skal bruge i første omgang.

Vi garanterer dig naturligvis fuld fortrolighed i hele ansøgningsprocessen. Fortroligheden er fuldt gældende, uanset om du er ansat hos en af vores kunder eller ikke. Vi forfordeler ingen.

 

Information

StatusLukket
Job lokationKbh. Ø
Opslået18.01.2019
Spørgsmål ?

Kontakt Rikke Pihl på telefon +45 7020 3302

Rekrutteringsforløb

1. trin

I første trin vurderer vi kandidaternes baggrund. De kandidater, der matcher jobprofilen bedst, inviteres til samtale. Som kandidat introduceres du til job og virksomhed, og vi spørger uddybende ind til din baggrund.

2. trin

I andet trin møder de bedst matchende kandidater vores kunde, herunder typisk den kommende leder til stillingen. På mødet går vi yderligere i dybden med stilling, virksomhed og din baggrund.

3. trin

I tredje trin inviteres de bedst matchende kandidater til testinterview. Som kandidat udfylder du før mødet 2 typer test, dels en færdighedstest og dels en personlighedstest – begge dele online. Vi går tæt på dine personlige egenskaber i forhold til jobbet og henter efterfølgende – med din tilladelse – referencer hos tidligere arbejdspladser

4. trin

Vi indstiller i fjerde trin de bedst egnede kandidater, som inviteres til et afsluttende møde med vores kunde. Du vil som kandidat møde din kommende leder igen og måske en lidt bredere personkreds i virksomheden, inden der tages endelig beslutning om ansættelse.

Send en besked

12 + 15 =

Besøg os i København

Springforbivej 4A, 1.sal
2930 Klampenborg

+45 70203302

Rekruttering & Headhunting
Rikke Pihl

Rådgivning & Udvikling
René Sejberg

Besøg os i Aarhus

Skæringvej 88
8520 Lystrup

+45 70203302

Rekruttering & Headhunting
Rikke Pihl

Rådgivning & Udvikling
René Sejberg

Følg os

Copyright © 2010 - 2019 ADVANZ ApS | All rights reserved

Pin It on Pinterest

Share This