Business Unit Manager – Dansk Supermarked

Virksomhed

Lantmännen Unibake Danmark er en del af Lantmännen Unibake, som er en førende international bagerikoncern med ekspertise inden for frosne og friske bageriprodukter til foodservice- og detailmarkedet. Lantmännen Unibake driver bagerier i flere europæiske lande og er ejet af svenske landmænd via Lantmännen koncernen. Virksomheden har 6 bagerier og 3 distributionsterminaler i Danmark, beskæftiger ca. 1.200 medarbejdere og omsætter årligt for ca. 2 mia. DKK. Lantmännen Unibake Danmark er specielt kendt for varemærkerne Schulstad, Det Gode, Levebrød, Hatting og Schulstad Bakery Solutions.

Profil

Med reference til Salgsdirektøren bliver du en del af ledergruppen i Salg og dermed en central nøgleperson i Lantmännen’s salgsorganisation.

Du bliver ansvarlig for to medarbejdere, som du skal lede, udvikle og motivere.

Ligeledes bliver du ansvarlig for at drive og udvikle PL-processen og relationerne internt og i forhold til Dansk Supermarked og derigennem styrke salget af virksomhedens stærke og markedsledende kategori inden for frisk varer, frostvarer og InStore.

I et tæt partnerskab med dine kunder arbejder du konstant på at udvikle og eksekvere værdiskabende løsninger og koncepter, der øger indtjeningen i kategorien og hos kunderne. Du arbejder derudover på at nå de ambitiøse mål om fortsat at udvikle positionen i markedet.

Du skal udarbejde og implementere kanalstrategier, kundeplaner samt gennemføre årsforhandlingerne med dine kunder inden for din produktportefølje.

Ligeledes skal du analysere og bearbejde salgstal og andre relevante data for hele tiden at kunne optimere tiltag i kategorien, der sikrer dine mærker en førerposition på det danske marked, herunder skal du gennemføre kampagneplanlægning og opfølgning på denne med hensyn til timing, frekvens og produktmix.

Du forventes at have daglig kontakt til dine kunder på kædeniveau omkring opfølgning på salg, udsolgte situationer, sortiment, indtjening, kassationer m.v.

Du skal arbejde med Category- og Space management tiltag i tæt dialog med dine kunder samt med dine øvrige kolleger i salg og marketing.

Du deltager ugentligt i internt møde med de øvrige BUM’ere omkring kritiske sammenfald af kampagner samt sparring og vidensdeling.

 

Ligeledes forventes du at sparre og skabe vidensdeling med kategoricheferne i forhold til input fra kunden samt foretage ugentlig opfølgning med KAM assistent (koordinering).

Du har fokus på budget og prognoser på kunden, herunder salgsfremmende initiativer til at imødekomme budgetter, herunder en kort ugentlig opfølgning på salget via mail samt periodekommentarer.

I samarbejde med den nationale salgschef skal du planlægge aktiviteter i butik for egen kunde, herunder skal du bidrage til planlægning af antal besøg og indhold pr. besøg i butik.

Du skal forvente ad hoc opgaver, herunder driftsproblemer og videreformidling og koordinering af forbrugerhenvendelser til Kvalitet.

Du forventes ligeledes at bidrage til den overordnede salgsstrategi.

Faglige kvalifikationer

  • Din erfaring fra en større mærkevarevirksomhed med minimum 3-5 års salgserfaring til Dagrofa, DS eller COOP er vigtigere end uddannelse, så længe dine resultater er til stede.
  • Du er forhandlingsvant på strategisk og taktisk niveau, herunder ledelse af årsforhandlinger. Ligeledes er du vant til at have fokus på både det langsigtede salg men også på det kortsigtede her-og-nu salg.
  • Du har arbejdet med udvikling og eksekvering af salgsstrategier og opnået dokumenteret succes.
  • Du har indsigt i koncept- og sortimentsudvikling, og du har arbejdet med udvikling af kategoristrategi samt årlig kategoriplan.
  • Du har arbejdet målrettet med markedsdata og analyse og omsat analyser til praktiske tiltag, herunder kundens egne data, GFK og Nielsen Data.
  • Du er vant til at arbejde sammen med og gennem organisationen f.eks. KAM assistenter, Kundeservice, BI m.v.

Personlige egenskaber

  • Du har en god forståelse for forretningsprocesser og du tænker helhedsorienteret i din konstruktive tilgang til løsning af problemer. Ligeledes besidder du en høj dynamik og er forandringsparat.
  • Udover en god analytisk sans, forventes du at være ambitiøs og have stærke kommunikationsevner og gode sociale kompetencer, der sætter dig i stand til at formidle dit budskab og skabe tætte relationer til dine kunder og samarbejdspartnere.
  • Du formår at holde mange bolde i luften, da tempoet er højt. Dit overblik samt din evne til at samarbejde med organisationen, herunder at kunne delegere arbejdsopgaver, er afgørende for at få succes.
  • Du er struktureret anlagt og har et unikt øje for detaljen, som du i særdeleshed benytter i forbindelse med din kundeforberedelse.
  • Du har mod og tør sige fra, herunder tage ansvar og være proaktiv i forhold til kunden.
  • Du er løsnings- og resultatorienteret, og du lægger vægt på både at skabe resultater – selvstændigt og gennem andre. Samtidig besidder du en høj integritet og du opleves som en troværdig samarbejdspartner.
  • Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale samt har kendskab til de skandinaviske sprog.
  • Du er en erfaren bruger af MSOffice pakken med stærke Excel færdigheder

Succeskriterier

  • Din evne til at skabe resultater hos kunden således, at kunden opfatter Lantmännen som en løsningsorienteret og værdibaseret samarbejdspartner.
  • Din evne til at flytte Lantmännen i kundens bevidsthed, f.eks. i Faktum målingen.
  • Dit bidrag til opfyldelse af KPI’er hos kunden.
  • Din evne til at samarbejde med organisationen

Bliv en del af en unik kultur

Du tilbydes en unik mulighed for at arbejde med nogle af de stærkeste dagligvarebrands på det danske marked. Du bliver en del af et dynamisk team, som kendetegnes ved sin performancekultur og et stærkt socialt fællesskab, der sikrer, at det er sjovt at gå på arbejde.
 

 

Ansøg nu

Det er let at søge stillingen. Du udfylder blot en online ansøgningsformular og så har vi de oplysninger, vi skal bruge i første omgang.

Vi garanterer dig naturligvis fuld fortrolighed i hele ansøgningsprocessen. Fortroligheden er fuldt gældende, uanset om du er ansat hos en af vores kunder eller ikke. Vi forfordeler ingen.

Information

StatusLUKKET
Job lokationHvidovre
Opslået18.03.2018
Spørgsmål ?

Kontakt Rikke Pihl på telefon +45 7020 3302

Rekrutteringsforløb

1. trin

I første trin vurderer vi kandidaternes baggrund. De kandidater, der matcher jobprofilen bedst, inviteres til samtale. Som kandidat introduceres du til job og virksomhed, og vi spørger uddybende ind til din baggrund.

2. trin

I andet trin møder de bedst matchende kandidater vores kunde, herunder typisk den kommende leder til stillingen. På mødet går vi yderligere i dybden med stilling, virksomhed og din baggrund.

3. trin

I tredje trin inviteres de bedst matchende kandidater til testinterview. Som kandidat udfylder du før mødet 2 typer test, dels en færdighedstest og dels en personlighedstest – begge dele online. Vi går tæt på dine personlige egenskaber i forhold til jobbet og henter efterfølgende – med din tilladelse – referencer hos tidligere arbejdspladser

4. trin

Vi indstiller i fjerde trin de bedst egnede kandidater, som inviteres til et afsluttende møde med vores kunde. Du vil som kandidat møde din kommende leder igen og måske en lidt bredere personkreds i virksomheden, inden der tages endelig beslutning om ansættelse.

Pin It on Pinterest

Share This