Agil Marketing

Stor stigning i kompleksitet kræver nye arbejdsformer

En række faktorer har medført, at Marketing-funktionen står overfor en dynamik, som er hidtil uset.

  • Antallet af kontaktpunkter og medier er eksploderet
  • Stigningen i den digitale marketing har medført en multiplicering af “content”, der skal produceres og vedligeholdes
  • Multiple platforme kræver, at flere teknologier skal kunne håndters i kommunikationen med kunder/forbrugere
  • Antallet af softwareløsninger til håndtering af den digitale adfærd, herunder kundeviden er eksploderet
  • Data om digital adfærd er eksploderet

 

Hvad er Agil Marketing?
 

Målet med Agil Marketing er at forbedre hastighed, omstillingsevne, forudsigelighed, transparens i marketing funktionen og ikke mindst skabe den bedst mulige udnyttelse af menneskelige og økonomiske ressourcer. Agil Marketing er en arbejdsform til afvikling/eksekvering af marketing aktiviteter, der er inspireret af principperne i Agil IT udvikling.

Det Agile Marketing Manifest bygger på følgende principper:

  1. Hurtig respons til forandringer frem for at følge en plan
  2. Flere og hurtigere iterationer fremfor store kampagner
  3. Test og data frem for meninger og konventionelle regler
  4. Flere små eksperimenter frem for få store eksperimenter
  5. Fokus på individer og interaktion modsat målgrupper
  6. Hurtige beslutninger og samarbejde på tværs af funktioner modsat organisatorisk hierarki

 

Et opgør med den klassiske arbejdsform

Agil Marketing er i høj grad et opgør med den klassiske arbejdsform og “vandfalds tanken” eller projektlignende gennemførelse af marketing aktiviteter. Agil Marketing er en arbejdsform, der tillader dynamisk re-prioritering af aktiviteterne, og samtidig giver bedre kvalitet, højere ressourceudnyttelse og øget hastighed.

Spørgsmål og svar om Agile Marketing

Agile Marketing er mere en blot et buzzword.I år er Agile Marketing begyndt at fremstå som meget mere end blot et buzzword. Virksomheder som Kraft, Dell og...
Læs mere

Agil marketing er mere marketing med samme eller færre ressourcer. Agile Marketing er en radikal kulturforandring.
Agil marketing kræver ny ledelse. hviler på de agile principper. Agil marketing træning. Agil marketing uddannelse.
Agil marketing

Hvad vi gør

Vi udvikler ledere og medarbejdere til at kunne arbejde med den agile model som et redskab til hurtigere og mere kundefokuserede marketingaktiviteter.

1

Overvejer du at gøre din Marketing organisation agil ?

Vi skaber forståelse for den agile ledelsesform, principper og praktikker samt krav til organisation og kultur. Vi får top- og mellemledelsen engageret i udarbejdelse af en agil roadmap så de agile principper og praktikker kan udbredes i hele organisationen. 

Har du brug for uddannelse og certificering?

Vi kan hjælpe dig med uddannelse af Marketing Scrum Master, Marketing Product Owners og Agile Projektledere. Vi gennemfører både certificerende kurser og skræddersyede uddannelsesforløb.

Har du brug for agile medarbejdere?

Vi hjælper dig med at finde de medarbejdere der i sin tanke og virkemåde er agilt indstillet.

Indled en dialog

Få mere information om hvordan vi kan udvikle dig, dit team og din organisation.

Kontakt René Sejberg

Rådgivning & Udvikling

  +45 40 99 46 02     
  Send mail

Pin It on Pinterest